Ile kosztuje podniesienie zawieszenia?

Lift zawieszenia, czyli podniesienie tego elementu pojazdu jest obecnie niezwykle popularnym zabiegiem tuningowym. Decydują się na niego głównie właściciele terenówek. Nic dziwnego, ponieważ zwiększenie tak zwanego prześwitu pozwala na montaż większego ogumienia, wpływa również pozytywnie na parametry terenowe pojazdu oraz zwiększa także komfort jazdy. Ile kosztuje zatem podniesienie zawieszenia? W jakich modelach aut można zdecydować się na ten rodzaj tuningu? Zapraszamy do przeczytania artykułu.

Zwiększenie prześwitu

Wielu właścicieli samochodów osobowych wykonuje tak zwany tuning podwozia, obniżając zawieszenie. Dzięki temu zabiegowi osobówka zyskuje sportowy charakter. Obecnie sporą popularnością cieszy się także tuning polegający na zwiększeniu prześwitu, czyli podniesieniu nieznacznie zawieszenia. Warto wspomnieć, że zabieg ten można przeprowadzić praktycznie w każdym modelu auta, a porządnie i fachowo wykonany lift, nie wpływa negatywnie na bezpieczeństwo jazdy.

Zalety podniesienia zawieszenia

Lift zawieszenia jest niezwykle korzystnym zabiegiem dla samochodu, szczególnie dla tak zwanych osobówek. Prześwit w tego typu modelach wynosi zwykle od 12 do 15 cm. Osoby, które przewożą tymi pojazdami spore obciążenia, powinny rozważyć wykonanie podniesienia zawieszenia. Zahaczenie pojazdem o element dziury w drodze, czy źle zaprojektowany próg zwalniający, może zakończyć się nawet zerwaniem miski olejowej lub też uszkodzeniem katalizatora, tłumika czy obudowy skrzyni biegów. Nieco wyższy prześwit rozwiązuje zwykle ten problem.

Podniesienie zawieszenia – koszt

Ile kosztuje wykonanie liftu zawieszenia? Poniżej przedstawiamy niektóre metody zwiększenia zawieszenia, a także przybliżony koszt pracy.

  • Zastosowanie gumowych podkładek dystansowych między nadwoziem a sprężynami – od 200 do 300 zł.
  • Zastosowanie gumowych dystansów montowanych między zwoje sprężyn – jest to jedna z najtańszych opcji, ponieważ koszt części to mniej więcej 6 zł za sztukę.
  • Montaż tulei dystansowej nad amortyzatorem – od 200 do 500 zł.
  • Wymiana sprężyn i amortyzatorów – od 200 do 600 zł.

Warto od razu zaznaczyć, że nie da się w pełni określić konkretnego kosztu pracy. Z pewnością wymiana powyższych elementów powinna wynosić wraz z robocizną kilkaset złotych, w zależności od warsztatu. Warto przed wybraniem odpowiedniego zakładu dopytać o ostateczną cenę. Sporo zależy też od modelu i wieku samochodu. Kompletny lift zawieszenia w terenowych, nowoczesnych autach, może zamknąć się w przedziale kilku tysięcy złotych.

Podniesienie zawieszenia jest obecnie równie popularnym rodzajem tuningu, co jego obniżanie. Zwiększenie prześwitu w samochodzie to zwykle koszt kilkuset złotych, w zależności od marki auta oraz zakładu. Przed zleceniem prac warto zapytać w kilku warsztatach o ostateczną cenę liftu wraz z robocizną. Pozwoli Ci to porównać koszty i zdecydować się na konkretne usługi.